Ett decennium har passerat

Vad minns man nu då? Kommer glömma tusen och tusen grejer, men här kommer en summering av det bästa, mest minnesvärda och mest högkvalitativa från mig.

Va-va-voom - innebandy- Östansbo IS - Sweden Rock x3 - Vänner för livet - Josefine - Mina första riktiga konsertupplevelser - Ulf - Studenten - Arsenal Football Club - Korpen - X=Y - Football Manager - Badbollar - Insikten om att man faktiskt kan vara sig själv, forma sitt eget liv och inte bry sig om vad utomstående säger - syster Rasmus - osvosv.


Ett decennium kantat av en utveckling i livet som vi givetvis aldrig kommer att vara med om igen. Från 10 till 20 år är ett stort steg, och även då man som mest formar sin personlighet, tror jag i alla fall. Man går ut skolan, kanske börjar plugga vidare eller börjar välja karriärsval för framtiden. Känslan är den att detta årtionde kommer vara det överlägset viktigaste i mitt liv när man sedan sammanfattar sitt liv om 60 år eller så. Som person har jag tagit jättekliv, från att vara den där lilla blyga personen som inte vågade sig för i princip någonting alls till den jag är idag. Nu för tiden har jag inte problem att hantera nya människor och situationer, även om jag inte är den som tar mest plats eller låter mest. Jag är för det mesta nöjd med en plats i bakgrunden.

Med lite mera distans kommer jag nog senare vara ganska nöjd med dessa år. Jorden gick ju inte under som befarat. och själv har man hittat sin identitet. Eller snarare en självsäkerhet i den jag är och det jag gör, jag behöver inte längre förklara mig för någon, nu lever jag för mig själv och det känns bra.

Jag tänker inte börja skriva noveller om enskilda händelser, då kommer detta att bli alldeles för långt. Jag hoppas bara på att vi alla kommer klara oss helskinnade genom detta årtionde också, och att vi alla ändå kommer vara lyckliga på ett eller annat sätt när nästa tio år i våra liv ska sammanfattas.

Tack för denna tid, allihopa.

Kommentarer
Postat av: Alicia

Min fina älskade vän <3

2010-01-01 @ 17:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0